Monday, June 15, 2009

weekend with Ammar

This is the 1st time aku menghabiskan weekend berdua ngan putera tercinta. Igtkan akan kebosanan sbb takder teman. tp rupernyer tidak. Dari pg aku bukak mata sampaila ke malam, masa ku penuh terisi. Mandikan AMMAR,siapkan dier,feeding dier,tdokan dier,sembang2 ngan dier...Time dier tdo,aku plk berhempas pulas siapkan kerja2 aku yg tertangguh. Kemas rumah yg dah seminggu tk berkemas pape. Dah mcm tongkang pecah. Tu baru anak sorg,rumah dah tak terurus.. Betul2 mama Ammar....ekekeke...Time dier tdo gk,aku bleh masak,basuh kain,sidai kain,lipat kain..Owh betul2 macam org yg dh ader keluaga..hahaha...Br terasa k ek?Sblum ader anak,kalo aku tk g memana n hubby plk tk balik,aku lebih suke lepak2 dpn tv sambil terbongkang.Tp skrg dh tk terbuat sumer tu. Ader j kerje yg terlintas kt hati ni nak buat. Br siap2 sume keje,dah kne mandikan Ammar balik sbb dh petang..Sgt terisi masa ku...


Ammar pun sgt baik. Tau2 j dier mama dier ni byk kje,elok j dier tdo ngan tenang. Puas tdo,dier tgk tv. Puas dier tgk tv,dier tdo..waaahh..rindunya sama dier.. rs nak balik tgk dier skrg jgk.. huhuhu...


Mlm td aku bg dier main ngan toys yg opismate ku kasi.(Salmi). Elok j dier main. Beriya dier nak amik mainan tu. Dah penat aku tayang mainan tu dpn dier,aku ltkla k bwh n pg dpn dier sambil2 pnggil nama dier. Tp tatau plk yg dier akan terperanjat ngan tindakan aku tu. terus dier cemik muka n menangis ngan kuat. Terkejut aku. Terus ku angkat n dukung,peluk n usap2 belakang dier sambil ku bacakan ayat Al-Kursi byk2 kali.Mmg sgt cuak sbb aku tk pnh tgk dier nangis cenggitu sekali. Menangis sampai terisak2 sampai kuar air mata.Dgn aku skali menangis. Kuat sgt k suara aku ms pnggil dier? Bile keadaan dah tenang, sambil bg dier nyonyot,aku kol mama. Ngan suara terketar2,aku bgtau mama. puas ku tahan suara tak kasi mama tau yg aku tgh nangis sama.Huhuhu.. sgt haru la mama Ammar ni..aku tkut kalo2 dier dmm sbb terkjut j. Mama ckp dier terkejut sgt sbb dier leka tgk toys tu sambil dgr muzik.So bile aku plk yg ader dpn mata dier,itu yg dier tkjut sgt tu.mtk2 la takder pape ngan anak mama..Huhuhu..tdo mlm td,aku tgk dier ok j.alhamdulillah....

Ni video ammar yg tgh leka mandang toys barunyer..

Ku selalu berdoa agar anakku dilindungi dari perkara-perkara yg tidak diingini. Agar anakku akan membesar menjadi anak yg soleh,yg menyejukkan perutku mengandungkannya selama 9 bulan.Mama syg Ammar sgt2...huhuhu..

6 comments:

umIE a.k.a saLMi said...

alolo cian ammar nga leka men toy cik mie bg..tup2 muka mama dia plak yg muncul..ish2...:p

afams-chan said...

Suzy

Nanti nak bawak anak jalan2 kat penang mai la rumah..xyah duduk hotel,duduk je rumah don ye. i leh jadi tour guide nanti..hehe

Nik said...

Jaga Ammar baik2...

norsuzila said...

umie-->itulah psl..sian dier..takut aku dibuatnyer nangis sampai cenggitu skali..

afams-chan-->okeh...nnti kitorg smpai...jgn wt tak kenal plk nnti..hahaha

nik-->insyaallah..doakan kami berdua baik2 ajer kt cni..huhuhu

UmmiKhayra said...

aku percaya ko boleh... chaiyok3... hehehehhe

norsuzila said...

mestilah aku bleh..wakakaka