Monday, June 8, 2009

last weekend

last weekend husband mai kl.aku pun amik cuti ari jumaat sbb tnak ulang alik ke putrajaya.kalo dlu sorg2 tkpelah asik travel pun.skrg dh ader c kecik,sian plak dier asik terlompat2 dlm kete. nak tdo pun tak snang kan Ammar?hehehe..

husband dtg kalini,tk blik banting lgsg. kitorg menumpang j rumah adek bradek aku. skjp duk umah kngah,skjp duk umah amalina. Dk umah Amalina macam umah sdr sb tuan rumanyer tkder. dorg balik kb. Cikgu kan,kalo musim cuti sekolah gini,msti terus balik kg.ekeke..
Husband dtg kalini,tk lpskan peluang g KL. Aku borong bj raya. igt nak bli 2 pasang j,alih2 terbeli berpasang2. Raya sakan la mama Ammar kali ni.ekekek....tp jgn kain j byk,sampai ari ry,sepasang j yg siap.maklumla jd menantu tukang jahit, risiko untuk bj tk siap tinggi sgt2...hahaha...kali ni turn mama ammar yg soping. Ammar n papa jd tukang tgk n mengekor j. hehehe..Lps siap bli2 kain, singgah Butik Ariani. Mcm berkenan plk ngan jenis tudung gitu. sblm ni asik pakai tudung kain bawal j. Tp tgk org pakai tudung ariani tu,hati mcm teringin la plk. Tp kitorg just pg tgk2 j. Igt nak amik gak selai 2,tp lenkali la. Nnti nak bwk adik ipar aku pg sana jgk,tk pasal2 bli lagi. So skali turun nnti j lah. Husband pun mcm ok j ble aku ckp nk try pakai tudung gitu. Sblm ni dier ko. Myb ms aku acah2 pakai kat kedai tu, nmpk cntik kot... wakakakak...perasan la plk mama Ammar ni..hahaha...

Lps soping2, kitorg celebrate anniversary yg dah tertunggak 4 ari. tahun ni aku request nak mkn western food. Mula2 tu merengek2 kat husband suh bwk pi Vic St. Tp ekonomi tk mengizinkan la plk. Last2 mkn kt Stable Steak kt Kg Baru j. ekekeke... tk kisah la,jnji boleh celebrate ber3. hehehe.. Kt sini la aku belajar bf Ammar in public. Susu yg aku bwk tk ckup. Ammar dh habiskan dulu. So terpksa la bkk bekal yg 1 ni.hehehe.. Serba salah aku nak bkk tp husband ckp wt selamba j. Biaserla tu ibu bf bby. Ngan muka yg tertunduk n merah padam, aku bkk jgk. Ms waiter dtg hantar order, aku tak angkat muka lgsg. Aku tgk j muka Ammar yg tgh hisap ngan berseleranyer..hehehe..Sronoknyer jd bby. Tk pyh pk pape. Lapar,mnum susu. Ngantuk,tdo...


Husband punyer


Aku punyer


Mama ammar tgh buat aper tu?ekekeke....

Muka yg kepenatan tp senyum j sbb hati tgh bahagia..hehehe


Aii..Gembiranya bang???


Dia yang membahagiakan n melengkapkan aku sebagai seorang wanita dan isteri dengan menjadikan aku sebagai ibunya..

Dah ader bby ni, tk merasa dh dinner yg tenang n romantik ngan husband. Br j masuk 1 suap,Ammar dh merengek2. Dier tk mo duk lam strollernyer. nak beriba j. Aiseh..So husband mkn dlu,aku pegang dier. Sian tgk husband mkn cpt2. Tk sempat kunyah betul2,dh telan. Aku suh mkn pelan2,katanye kesiankan aku yg dah lapar giler. Lps dier mkn,turn aku la plk. syok j aku nikmati makanan aku tu... Sambil agah2 Ammar (yg duk sblh aku) yg tk brenti sengih atas riba papanyer. Walaupun tk romantik tp bahagianyer lg terasa. Lg bermakna. Betullkan kwn2?hehehe...

Dalam gembira n bahagia, adaer gak peristiwa yg sedih. Sedih sgt2 bile 17oz susuku terpaksa dibuang. ceritanyer begini. Ari jumaat lps,aku n family lepak2 rumah Kngah kt Semenyih. Mlm tu anak buahku mkn eskrim kul 1am. Tp dier ttup pintu ais tak rapat. Time tu sume org dh tdo. so tkder org yg rajin nk mengecek rapat k tak rapat. Esok pagi br Kngah perasan. Dah bising2 gitu,br aku teringat frozen ebm ku..Argghhh tidakkkk....trus aku tergesa2 pg dpur n frsut giler aku tgk susu dah cair. Ader gk yg masih beku tp tk byk. Ader dlm 2,3 plastik j. Uhuk uhuk. Kbtulan aritu nk kuar g berjalan2 umah cousin husband. Terpksa bwk sume susu jgk sbb aritu last day kt umah kngah. Sampai j umah Amalina,ku tgk sume susu dah cair. Yg 2,3 yg masih beku td tu pun mencair gak. So aritu spnjng ari tpksa la bg ammar mnum ebm. Dari membazir baik bg dier mnum. Tp bygkanlah sampai berbelas plastik,maunyer nak habih dlm ms sehari. Mlm2 buta pun ku suruh husband bgn rendam susu kasi Ammar. Nak meminimumkan jumlah susu yg bakal dibazirkan. Ku pujuk hati,ku katakan pd diri sendiri yg susu tu bukan rezeki Ammar..Redha j lah....huhuhu..

No comments: