Monday, February 23, 2009

Bengkak!!!

Bengkak!!!Apa yg bengkak ek?Errr..sbnrnyer ku nk bercerita psl pregnancy ku lg...Ari Jumaat lps ku br noticed yg kakiku dah mula membengkak(sembab).Mulanyer aku tk perasan lgsg sbb beberapa mnggu ni kaki mmg dh tk bape muat ngan selipar yg ku pakai skrg ni.Buku lali kaki mmg terkeluar la.Sbb tu la bile kaki dah mula membengkak,aku tk perasan.Aku igtkan sbb dh gemuk sgt,kaki pun dh berisi.Tp one of my opismate tegur.Katanyer aku dh nak bersalin sbb kaki dah mula bengkak.Aku tgk j kt kaki aku tu.Aku tenung n tekan2 sikit sbb nak pastikan betul k bengkak.Hah memang betul..Terus ku excited lebeh2.Aku bgtau org tu,aku bgtau org ni.Aku kol kg n bgtau mama gk.

Mama ckp itu tanda2 nak bersalin la...Kata mama lg,bengkak kali pertama akan surut,pastu akan bengkak lg kali k-2.Bile bgkak yg kali k-2 tu la kne berjaga2 sbb bile dh surut lg skali, maknenyer dah sampai masa la tu.So bile stat bengkak ni,aku kne alert la.Nk kire ari berapa ari dh bengkak n dh surut k belum bengkak tu.Huh excited sggh ya..Tk sabar dh ku nk tgk rupe si kecik dalam tummy ku ni.Tiap ari duk rasa baby gerak n nendang2.Agaknyer bby pun dah tk sabar nak check out dari mom's hotel ye...Ekekeke...

Bertambah2 tk sabar nak tggu bby lahir sbb tgk kwn2 lain dah ader bby.Ari Sabtu lps nini n nita dtg umah,bwk family msg2.Dorg dtg untuk lunch.Aku mskkan ikan siakap 3 rasa n Nini lak masak tomyam.Pelik kan,suruh tetamu yg masak.Ekekek..Nini yg volunteer nak msk.Katanyer kesiankan aku yg sarat..:P.. Tapi Nita sampai pukul 4.30pm.Tatau la nk klasifikasikan makan time aper tu. Lunch k makan petang.Ekeke..Sungguh seronok tgk masing2 sibuk uruskan bby msg2.Lama betul persahabatan kitorg ni.Dari matrikulasi sampaila msg2 dh berkeluarga n beranak pinak.Kalau ader Nina,msti lg sronok..Kami bertiga pun dah kecoh rumah tu jdnyer..ekekek...Nita lg la ,dgn twins nyer.Angkat yg ni,yg lg sorg merangak pergi.Angkat yg tu,yg ni plk lari...Sggh mencuit ati..so sweet...Husband pun gelak j tgk telatah dorg...

Sabar ye bang,tk lama lg family kiter pun akan bertambah.Nanti abg tak sunyi lg sbb dh ader suara baby...Yaaahuuu...

No comments: