Wednesday, March 10, 2010

Perlu k cooler bag?

entry ini susulan dari entry yg lepas.dan soalan ini juga ditanya oleh nora. as for me,sgt diperlukan. awal2 dlu aku simpan susu dalam peti ais opis j.tp bile pergi kursus penyusuan, dan tnyer org2 yg dah berpengalaman, aku simpan j susu yg dipam di opis ke dalam cooler bag.aku ltk 2 keping MLO icepack.so mmg sejuk cooler bag tu.tp ice pack tu dh bocor.tataula cmner leh bocor.3-3 lak tu bocor.

so aku gantikan dengan coleman ice brite yg aku beli kat Tesco.lg murah n lg tahan lama..10jam kt opis pun tk mencair.hebat bukan?ekekek

bagi sesiapa yg keje kt opis yg takder peti ais,cooler bag sgtlah penting. n bg sesiapa yg pemalas mcm aku ,yg mls nak berjalan ke pantry utk ltk susu dlm peti ais,pun sgt2 memerlukan cooler bag.hehehe..kalaupun ltk susu dlm peti ais,cooler bag masih diperlukan utk transfer susu dr opis ke rumah. kalo jarak rumah tu dkt,oklah .tp kalo jauh?itu boleh mengurangkan kualiti susu n memendekkan jangka hayat susu tersebut..hehehe..bhsa apa la aku gune ni ek..hahahah

cooler bag jgk diperlukan sekiranya kiter nak kuar berjalan2 n malu nak bf in public.so susu perahan boleh disimpan dalam cooler bag dan sedia untuk dipanaskan. as for me, aku lg selesa direct j selagi ammar ader bersama. mula2 mmg sgn nk bf in public tp dh lama2,aku ok j.carilah port yg ssuai..kalo tk nak cr port,pakailah bj yg bersesuaian.yg senang nak diselak.elakkan pakai bj ketat.menyusu satu hal,aurat pun satu hal..hehehe..lg senang kalo pakai nursing wear.tp smpai skrg,aku tkder sehelai pun nurisng wear.sumernyer tops biaser j.hehehe...

apa lg ye kegunaan cooler bag?aku dh tk igt.kalo sesiapa rs nak tambah,boleh tambah...sharing is caring. right?

No comments: