Friday, September 4, 2009

Update

Mak aih...lamanyer tak update blog.dah berkurun.Sampaikan beberapa member bertanyer nape aku dh lama tk update blog.Huhuhu..Aku bukannyer tknak update tp asik tertangguh j.Ader entry aku yg duk dlm keadaan draft sejak 2 bulan lps lg.Tp akhirnyer aku delete sbb cerita dh basi sgt2..ekekeke..Nak kata aku bz,mmg bz jgk la..hehehe...Tp kje2 kt opis ni tk siap gk wpun aku tk smpat nak update..ekeke..Nape ek?Ko tanyerlah dr ko sdr suzie apa yg ko buat sehari-hari kt opis nih..hehehe..Mood nak berkerja makin kurang sbb kne attend kursus kot.Baru j ader mud nak wt kje,dpt tau kne g ksus,itu yg buat aku mls sgt wt kje sbb tiap kali kne g kursus,aku akan serabut pkkan anakanda tersayang..huhuhu

Update about kursus induksi selama 2 mggu lps,sprti yg aku bgtau,ammar dihantar balik kg atas permintaan dan rayuan dari papa ammar.Ikutkan hati, aku nk ltk ammar kt rumah kngah j,nnti aku leh balik malam2 jnguk dier tp sian lak kt papa dier.Dah berharap setinggi langit nak bwk anakanda balik kg.Aku dah lama duk ngan ammar,tibalah ms tuk papa dier plk kn..lagi pun tk lama ,2 minggu j..(yeke tak lama ek?aku rs mcm berkurun dah aku kt otel tu...hati dan pkran dh terbang sama2 blk kg)...huhuhu...

2minggu berjauhan,stok susu yg dibawak balik rupernyer tk mencukupi.Lg beberapa hari aku nk blik kg,husband terpaksa belikan susu formula untuk Ammar.Again!!!Dengan berat ati aku relakan jua.Apa nak buat.Sapa suh mama Ammar tuang2 time mengepam kan?hehehe...Bile dh bg susu formula tu,aku suh husband gilir2 bg ebm n fm kt ammar.Tak pyh tggu ebm abih dulu br bg fm sbb mmg sah2 ebm aku tk ckup.Aku suh gilir2 sbb aku tnak ammar hilang rs ebm tu. Kalo dah berhari2 mnum fm,nnti refuse lak nk mnum bm.

Sehari sblum aku blk kg,husband bgtau anakanda kami buat perangai.Seharian tnak tdo.kalo pun tdo tk sampai 1/2 jam.Mata terbuka luas j.Mama aku ckp sbb anak tggu mamanyer balik..Mcm tu lah kalo ammar ngan aku kt Banting pn.Kalo ari papanyer dtg,msti dier tnak tdo.Asik merengek n nk main j...Aku sampai rumah kul 6am,ammar dah bgn.Husband ckp semalaman ammar tdo tak nyenyak.Setiap 1jam sekali msti bgn n main2 sorng2.Aku amik ammar dari tangan mentua,tatap ammar puas2 n ckp2 ngan dier,trus dier sengih2 tgk mamanyer n mula merengek2 mcm org nak tdo.Aku suakan B,trus isap tanpa tolak sedikit pun n terus lelap ngan nyenyaknya.Alhamdulillah ammar nak direct lg.Sblum ni aku tkut sgt2 kalo ammar dah takmo direct feeding.Mmg tk tolak rzk sggh anak bujang aku sorg nih..ekekeke...

Selama berkursus,aku teruskan rutin mengepam tu.Aku just pam 3x sehari j.Nape?Mstilah sbb aku mls..hahaha...Aku pam kul 6am,1pm dan 6.30 pm.Kdg2 kalo dtg rajin aku,kul 11pm aku pam jgk la..tp boleh dibilang bape kali j aku pam..ekekeke...Dan alhamdulillah susu aku meriah tiap kali pam.Kalo pg tu,aku leh dpt 12-13oz.Myb sbb satu mlm tak kuarkan susu...then tgahri pun leh dpt 10oz.Ptg pun sama.Tp bile msuk bulan pose,total susu yg leh dikumpul sehari hanya 24oz.Jadilah dr tkder lgsg..ekekeke...

Camner aku uruskan ebm aku ek?Seb baik induksi kt otel,so ader peti ais.Tp peti ais otel kocik j.Leh muat 6 playtex j.Dlm ms 1 ari dh penuh tmpt beku tu.So aku dgn tak malunyer menumpangkan susu2 tu kt bilik org len..Biorlah,bukannya dorg gune pun kan peti ais tmpt beku tu..3 buah bilik ku isi dgn susuku.Hehehe..Mslh lain yang timbul, dalam peti ais 1 pintu sus takleh tahan lama wpun telah dibekukan..Tp seb baik sgt2 kwn baik aku,ninie mengofferkan diri nak tolong simpankan susu tu kt rumahnye.Alhamdulillah...Dpt gk susu tu duk tmpt yg lebeh selesa..ahahaha..poyo j ayat aku tuh.terkejut nini dtg amik susu sbb tgk byk sgt...ekekeke...hasil tenusu yg berjaya aku nih..wakakaka...Alhamdulillah..syukur pada tuhan sbb murahkan rzk ammar.(sehingga k entry ini dipublish,susu masih berada di rumahnya).

Skrg bulan ramadhan,aku riso kalo2 susu akan merudum ngan byknye.Tp alhamdulillah lg skali sbb aku boleh sediakan susu yg cukup utk ammar untk kegunaan dier keesokannya.Ader jgk hari2 yg aku tk sempat nak pam sebanyak 150z,tp aku wt dek j.dgn senang ati aku amik j stok tanpa mengtopupkannya?Kenapa aku tk riso?sbb aku tnak stress...ekekeke...alasan org yg mls ni..hahaha...Tp walaupun dpt susu yg byk,aku notis susu agak cair.Myb sbb puasa kan..Tak masuk byk mknan yg berkhasiat.Kdg2 tak smpat bersahur pun aku nih...

oh ya..dah terlmbt tp still nak wish...selamat berpose kepada sumer..maafkan salah silap agar ibadah ini mendapat lebeh keberkatan dariNya..

Oklah sampai sni dulu update psl aku,susu n kursus...hehehe...next entry aku nk bercriter spnuhnyer about my little son...ekekeke...

2 comments:

auramerah said...

patut ler x g senaman time induksi tuh..pam susu rupanyer..hihi..

suzie said...

kahkahkah....itu la psl..sj j tnak ckp..nnti kecoh..kuang3x