Tuesday, January 6, 2009

selamat tahun baru 2009

waahh..dh masuk tahun baru rupenyer...lama aku bercuti smpaikan tk update aku nyer blog nih..tp aku rs msih belum terlewat untuk aku mengucapkan Selamat Menyambut Tahun 2009 kepada semua pembaca. Dan tugas pertama aku ialah menjawab tag dari ummi Humaira..1st time kne tag ni..so tk biaser lg la wpun dh slalu baca org lain nyer tag..hehehe...

so .....

*Here are the rules*

-List these rules on your blog.
-Share 7 facts about yourself on your blog.
-Tell 6 unspectacular quirks of yours.
-Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
-Link the person who tagged you.
-Leave a comment for each blogger.

7 facts about me..

-i'm the 5th dotter of my family. i have 4 sistas,n 3 brothers.i luv all my siblings n my parents very much n setiap kali berjumpa ngan each other msti gaduh..biaserlah gaduh adeq bradeq kan...

-i'm married to Nik Mohd Hafidz n will get new baby on 21/3/2009..(insyaallah).

-sesapa yg dh lama kenal aku msti ckp yg aku ni garang n that is the fact!skrg ni lg la grg,emo tk menentu...n org yg slalu kne tempias of course la my hubby..huhuhu..sian abang...( ni sbb aku tkleh nak marah org yg buat aku jd marah..ekekeke)

-since aku ni garang orgnyer,aku jgk lecturer yg garang.student mmg mark aku as a lect garang.aku mmg tkleh nak tolerate ngan studnt2 aku nih.tambah2 lg studnt yg suke buat hal n yg byk alasan. Modul yg paling aku suke ajar ialah math n dlm modul ni lah student pling tk suke aku.Tiap2 sem msti dpt observe yg pling truk dr student...huhuhu..sabar j lah...

-aku pun kuat mkn gak...skrg lg kuat mkn smpaikan org tgk aku pun dh tak cam...kata mereka,bdn dah naek sgt..ekekeke...biorlah nak naek bdn pun..kalo aku tk mkn,nnti aku jd pemarah lak...biaserlah tu,pertukaran hormon...(alasan)...

-apalagi ni...7 mcm byk sgt la plk...oh ya,aku ni tk suke mengemas..paling mls nak mengemas,tp aku tk suke keadaan bersepah.sbb tu lah bile aku dh mengemas,aku pling tk suke org sepahkan sbb aku tau keadaan bersepah tu akan kekal for 2@3 weeks before aku stat mengemas balik...huhuhu

-aku jgk suke msk..kalo nk mkn sesuatu,aku sanggup belajar masak ngan sesapa pun..tp since pregnant ni,aku dh jrg msuk dapur sbb tk lalu sgt nak mkn(ms mula2 prggy dlu j tk lalu makan) n tk larat nak terbongkok2 kat dapur...n resepi bru yg aku dpt mlm td dr kak ngah yg aku teringin nak buat - ikan masak sweet sour...mmm..sdpnyer..tgklah ari mggu nnti k aku try buat..insyaallah

6 unspectacular quirks of me.

-org yg tak kenal aku ngan rapat,msti tk caya bile aku ckp yg aku ni garang orgnyer sbb dr personaliti aku nih,org ckp aku nih lemah lembut orgnyer..hahaha...so bile aku ckp kt teman2 rapat apa tanggapan awal org kt aku,msti dorg gelakkan aku sampai pecah perut..sabar j lah...

-ssh nak mulakan perbualan tp bile dh stat berborak,mmg tk hengat dunia...bukan ngan org yg lama kenal j,ngan org yg baru kenal pun aku leh layan borak...tabiat ni stat bile aku dh pegang jawatan lecturer...b4 ni mmg liat skit la aku nk borak pnjng ngan org yg br dikenali.. hehehe..mmyb sbb environtment kot...

-walapun grg,aku ni sensitip skit orgnyer.tp tk tunjuk kt org la...kalo dh terasa ngan somebody tu,seboleh2nye aku cube buat dek tp org2 yg rapat ngan aku msti dpt kesan aku terasa sbb leh tgk dr ekspresi wajahku..

-aku tk pandai menipu....huhuhu....aku leh simpan rahsia tp kalo somebody tanyer aku psl sesuatu rahsia,sgt sukar aku nk buat2 tatau sbb anak mata aku msti tkleh nak pandang tepat k mata org yg aku sdg tipu...(dh byk kali kantoi)..huhuhu

-suke mrh2 husband sampai tk hengat dunia...bile dh gaduh giler2 n dh cool br tau dr dh over...byknyer dosa kt husband..huhuhu...tp slalu marah2 pun aku syg husband so much sbb dier leh sabar ngan perangai aku..huhuhu

-aku ni kuat shopping...beriya buat list sbb tnak bli bnder2 yg tkder dlm senarai,tp last2 bnder yg tkder dlm senarai tu lah yg lg byk dr senarai...skrg ni giler bli baby's tools...boleh dikatakan brg2 besar bby dah complete...(katil belum bli lg)..ekekeke...tp bj baby br 4 psg..hahaha...dlu2 suker shopping ngan kwn2 tp skrg ni disbbkan dikelilingi kwn2 yg dh berkeluarga,kalo aku nk shopping sakan,aku prefer tggu hsband dtg br g shopping complex..kalo tk,just window shopping j lah sbb itu pun salah 1 favourite activity aku wpun bdn dh tk larat...hehehe

7even people to be tagged :

yg ni aku abaikan j lah ek sbb tatau la nk ltk nama sape..hehehe

so setel tugas aku menjawab dlm menjawab soklan2 dr ummi humaira...hehehe..

aku nk citer skit psl cuti aku last week..mcm pnjng sgt la plk tuk title yg nih..tkpelah,aku smbung dalam title lain ek..ekekek





2 comments:

Bonda Humaira & Uzair said...

suzie ni garang ke? cam tak caya jek... lg satu kuat makan time ni jek..tah2 nanti slim balik mcm asal.. takyah susah2 jaga badan kan..

suzie said...

kan betul mmg org tak cayanyer kalo aku ckp aku ni grg..so to all my close fwens,percyalah bile aku ckp kt kolej ni org tk cy aku ni grg..hahaha...

ummi humaira,mmg suzie tk jg badan pun..skrg ni mkn j apa yg terlintas.mtk2la lps ni bdn susut balik mcm asal..hehehe