Wednesday, January 14, 2009

checkup on 30 weeks

pg td aku ader checkup appointment seperti bulan2 yg lepas...dan rutin yg biaser jgk yg mesti aku lalui...cek urin, cek Hb,tekanan darah,berat badan n dgr nasihat2 dari nurse berkenaan ngan kesihatan aku.

alhamdulillah,sumernyer ok..Hb dah naek 12,tekanan darah pun masih ok.tp yg tak oknyer... huhuhu..berat badan aku bertambah dengan banyaknyer..kalo bulan lepas naek 2.5kg,tp bulan ni naek smpai 3kg...beratku dah cecah 58.5kg...tak pernah2 aku cecah seberat ni.ekekek..akibat dr kenaikkan yg byk sgt ni,stat mggu dpn aku kne g cek tekanan darah 2xsmnggu kt klinik tu...adess..dah la jadual aku tuk semester ni pack..terpksa gak mencelah waktu2 yg terluang walaupun skjp tuk g cek tekanan darah j..Nurse cakap sbb berat badan bertambah byk sgt,kot2 ader kesan sampingan j seperti kne tekanan drh tinggi..huhuhu..mtk2 lah dijauhkan...Aku sggup g 2xsmnggu pun asalkan kesihatan aku n baby maintain...

Ari jumaat ni kne g klinik lg..kne g minum air glukos.Aritu ms bape mggu ntah,dah kne minum n msuk 7 bulan kne mnum lg sbb family ader history kencing manis..adesss..byk2 rutin,bnder ni lah yg paling aku tk berkenan...Mau loya seharian tu sbb mnum glukos segelas bsr pg2 lg.. huhuhu...tak sanggupnyer....

No comments: