Thursday, June 24, 2010

kene lagi...

malam tadi ammar lelah lg..adooii...tiap kali anak mama lelah,mama ssh hati sgt2..kul 230am bgn nangis2,bg susu tkmo,dokong tkmo,riba pun tkmo...merengek j...dah la papanyer tkder..huhuhu

husband tkder,aku tdo ngan mama.so kejutkan mama sbb tatau nak buat apa.mama suh suapkan ubat lelah.ubat tu mmg ader dlm simpanan sbb ammar mmg selalu diserang lelah.kalo batuk sampai 2 hari tp tk dibagi ubat,kompom diserang lelah.Nak bg ubat tu lah cabaran yg maha hebat.tgh2 mlm dgrlah suara bdk tecik melalak tkmo mkn ubat.lepas mkn ubat lelah n batuk,bg susu sikit,trus tdo sampai ke pagi tk bunyi suara lgsg.

bgn pg td,cek dada ammar tgk lelah lg k tak.kalo sudah ilang lelahnyer,bolehla dtg kje.kalo tak, bercuti lg la nmpknyer.alhamdulillah dadanyer dh kembali tenang.tkder dah lengkung ke dalam tu..so bolehla aku dtg kje ngan senang hati.tp tk antar ammar ke nursery pun.tgglkan kt umah,kot2 lah lelahnyer tk baik lg,mamatok ader boleh pantau....

apa nak buat ni tanak kasi lelah tu menyerang lg?cukup risao.Aku cuba sehabis baik untuk memantau makanan2 yg masuk ke mulutnyer.dpn pandangan mata bolehla pantau tp di blkng?kalo dulu hanya kami berdua,insyallah tkder mslh tp skrg ni ramai yg rajin memberi makan.mklumlah anak i ni pntang tgk org makan..sumernyer nok....kalo dh ckp nok tu mmg tk nyempat2 la....huhuhu...

mama doakan ammar cpt2 sembuh...tak pyh la kwn ngan lelah tu ye...tinggalkn jauh2 ye syg...

** Ya Allah,jauhkanlah segala keburukan,kejahatan dan bencana dari anakku...Lindungilah anakku dari segala macam penyakit...Kurniakanlah kesihatan yg paling baik utknyer....aminnn

6 comments:

mamaAliff @ salmi said...

ciannye ammar..ermmm..aku takut dga budak2 lelah ni suzi..moga ammar cpt smbuh yer syg...

syoh2 lelah gi jauh2...

suzie said...

tu la psl..aku pun takut n kesian sgt2...seb baik tk truk mcm sblum2 ni...huhuhu

mamaAliff @ salmi said...

suzi,

aku rasa xbest langsung bila aliff xnk nyusu thru botol..sbb aku rasa klu dia xminum thru botol, maknanya nnt dia akan xminum susu..kecuali klu masih direct ngan aku..klu budak2 kan elok minum susu..sbb aku ingt pas dia 2thn nk smbg pakai fm plak time tu..kan da nk rancang adik aliff..jd aku sangatlah sedih akan bab ini..

aliff stat reject botol ms hntr skjp umah k ila..ms k ita pantang aritu..sejak tu la dia reject botol..:( sedey tauuu...

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

sian ammar..tak bole kalo lelah2 selalu ni..lame jadi athma teruk..kene keep on pakai inheler..die kecik lagi

makanan yang ko bagi mmg kene pantau..esp jgn bagi langsung bende2 yg sejuk2..

kesian kan kalo time kene lelah tu,nafas turun naik laju kan...

suzie said...

doc mmg ader suggest ammar gune inheler tp aku suh hold dulu...tgklah kalo dier keep on lelah,mmg nak taknak pun kne gune gak la bnder alah tu..huhuhu..

kalo ngan aku,mmg aku pantau la mknan yg amsuk dlm mulut dier tu..tp kalo dah ramai2 duk bg,tak terhalang gak la aku nih..berserah j lah..kdg2 kalo mkn watermelon,dier ok,kdg2 trus batuk....

nafas trun naik laju takpe lg,tp melengkung k dlm yg aku tkleh thn tu..sebak giler weh tgk..huhuhu...

suzie said...

doc mmg ader suggest ammar gune inheler tp aku suh hold dulu...tgklah kalo dier keep on lelah,mmg nak taknak pun kne gune gak la bnder alah tu..huhuhu..

kalo ngan aku,mmg aku pantau la mknan yg amsuk dlm mulut dier tu..tp kalo dah ramai2 duk bg,tak terhalang gak la aku nih..berserah j lah..kdg2 kalo mkn watermelon,dier ok,kdg2 trus batuk....

nafas trun naik laju takpe lg,tp melengkung k dlm yg aku tkleh thn tu..sebak giler weh tgk..huhuhu...