Wednesday, June 16, 2010

sudah 12 minggu ye..

rsnyer tk pnh buat announcement lg kan kt blog ni psl prgnncyku kalini. tp walaupun tk announce, dh byk hint yg aku bagi kan..heheheh..

yes, 1'm 12 weeks++ prgnnt now. Prgnnt kalini sedikit mencabar compare time prggnntkan ammar. 1st prgnnt, tkder istilah alahan bagiku. dari awal prgnnt sampai saat nk melahirkan asaik makan j kejenyer. kalaupun ader, aku tanak makan bender2 yg nampak berminyak j mcm sambal tumis dll.tp kalini,aku tanak seafud, alah plk bile dh cecah tghari. Mual n loya, muntah2, angin satu bdn n mcm2 lglah yg aku rs...skrg j rs sume tu dh mula hilang pelan2 tp kalo tak kene makan, boleh buat aku loya sepanjang ari...huhuhu...seksa badan betul alahan ni kan...ku cube tk merungut tp kadang2 terlepas jua. mklumlah manusia..huhuhu

Tambah2 plk skrg ssh nak berehat. Ammar suke merengek. Kalo husband ader, ammar tkderlah mengada2 ngan aku sgt.akan berkepit j ngan papanyer sepanjng ms. tp kalo kami berdua ajer,fuuhhh mmg menduga kesabaran.Nak dptkan perhatian sblum adeqnyer kluar la tu..tkpelah syg,selagi mama kuat, mama cube bersabar ngan karenah syg ye...

Aku cuber menjaga kandungan kalini sperti dulu. mkn bender 2 yg berzat n berhati2, tp masih tidak bnerjaya ye kawan2.Ekekeke..Obimin br j stat ambil. 2 pun 2 ari j. lps tu trus stop. Cek lupe la...huhuhu...plk tu main bedal j bnder2 yg tk berkhasiat. Cekedis la, gula2 la...sian bb mama kan..huhuhu...

Kad merah pun belum bkk lg ni..lps buat upt sdr, tk g klinik pun. Dh msuk 11 mggu, brlah g cek n scan kat klinik..ekekeke...mcm ni k korg sume ek?excited time anak 1st j k?bile dh masuk yg 2nd, kononnyer dh ader pengalaman, wat dekkk j..syg,bukan mama tk syg ye...mama syg sume zuriat mama cume....????no komen..

oklah,lenkali aku berceloteh lg.nk tdokan ammar dulu.. bgn kul 7am td, skrg dh kul 12, blum lelap lg anak bujang mama ni..mklumlah mamanyer duk syok layan intenet...smlm cuti,arini n esok mc....seronok beb....hahhaha

4 comments:

iswatie "colours of life" said...

congrats suzi.....girl kot kalu alah..hehehehehe

suzie said...

amin...moga2 masin mulut hg...doa ibu mengandung biasernyer dimakbulkan tuhan...ekekekek...

Mimie Fazira said...

tahniah suzie ..

suzie said...

tq mimie....taknak menyusul k?heheh