Tuesday, September 23, 2008

lps satu,satu

td pg b4 msuk keje,byk bender aku setelkan dulu...memula g pjbt pos,kononnyer nak amik rebate roadtax.sejam aku tggu turn aku,alih2 bile dh sampai turn,tk dapat amik plak sbb bru smlm aku byr roadtax n data belum update lg.setau aku data tu online,asal la plk bleh tk update ni?pelik betui la...plan dah byk tuk aku habiskan duet rebate tu,sekalinyer satu plan pun tk mnjadi..tkpelah,tggu mggu dpn j lah...huhuhu

bile dah kuar dr pejabat pos tu,teringat plk nk kol Danny,mamat yg incharge kete aku kt workshop tu.nak tanyer gak boleh tak kete aku kuar workshop b4 ari jumaat ni..but very bad new bcoz kete mmg tkleh bwk kuar..tk repair pun lg sbb spare part takder..hawau btui la...lagi 1 plan aku spoil...kalao tk dpt bwk blk kete,patah kaki la aku msim2 ry ni..kalo belah aku tkpelah jgk,leh tumpang kete adeq bradeq yg lain tp yg jd mslhnyer belah hsband aku la...cmner nak g beraya umah sedara mara dier kalo kete ader 1 j?mana nyer nak muat sumer org tu?huhuhu..nak tk nak,aku terpaksa la pnjam kete ngan one of my sista kt kg..seb baik dier ader 2 kete,leh aku pnjam 1.mula2 tu cuak gak sbb dier ckp sedara belah hsband dier yg nak pnjam..kete dorg pun msuk wrkshop gak...lps aku wt sore sedey skit n mcm org dh ptus harapan sgt2,brulah dier ckp dier memain j..hampeh btui...so stel lg 1 mslh wpun tk bape syok gune kete org...huhuhu

lps setel hal rebate n kete,aku melucut plk pg klinik.arini ader appointment lg.kul 10++ dah aku smpai klinik.so suprising me becoz pegi lambat lg cepat siap.tk smpai sejam aku dh boleh blk sbb org dh ramai blik.so lenkali leh la aku g lewat lg.hehehe.mggu lps checkup,aku kne tgur sbb berat badan turun.kali ni berat badan dh naik 0.5kg ,49kg la skrg.cume yg mslhnyer Hb la plk yg trun.bukan sikit trun...latest Hb 12.6,arini dah trun k 11.2.tkjut aku.2 ari lps beriya aku mkn kerang byk2 sbb kne checkup arini,tp tk naik2 jgk..alahai...nmpknyer aku kne g bli obimin scpt mngkin la ni..dh msuk mggu k14,tp obimin tk mkn2 lg..nurse ckp kalo aku nk bli obimin,better beli Ibiret(not so sure about the spelling).katanyer lebeh byk kandungan khasiatnyer.awal prgnt dlu ader gak aku mkn obimin yg appeton tp tk tahan ngan rs n baunyer.aku telan pun 2,3 hari sekali j.then kwn2 suggest bli kt farmasi j.tk bau n rs pun ok.tp smpai k harini aku hold blinyer...esok aku g bli la kjp...huhuhu..sian my baby,nak mkn vitamin pun kne hold..ekekeke

No comments: