Tuesday, January 22, 2013

FACEBOOK!!!

Sakit jiwa melayan anak-anak didik yang tak makan saman macam mencurah air ke daun keladi..Sedari awal bermula semeter aku dan warning awal-awal aku tak suke aktviti berfacebook yang keterlaluan dalam kelas.even dah siap keje pun tolonggggla berpada-pada di depan aku..mean,cover la sikit..jgnla gelojoh sangat sampaikan aku berdiri di sebelah pun buat macam takder j...

Sebelum ni, laman faebook diharamkan di kolej kami. Diblock terus oleh server. owh..puan suzila sangat genbira even staf  pun tak boleh bukak fb jugak. i tak kisah. u block pc, i masih boleh berjimba dengan telefon kesayangan janji students tak bukak fb dalam kelas. Tapi atas arahan pengurusan tertinggi kolej, laman facebook diarahkan dibuka kembali untuk kemudahan penyebaran maklumat dari pengurusan tertinggi kepada keseluruhan pelajar.ohhh..pegawai-pegawai semua nak sampaikan info tru fb rupanya...nak jimatkan masa dan kertas la agaknya. tak payah telefon dan tak perlu faks la kut...tapi dorang tak sasarkan penyampaian maklumat tu kepada staf sahaja.matlamat utama adalah penyebaran maklumat kepada palajr-pelajar kolej komuniti seluruh Malaysia. Siap wujudkan PEGAWAI facebook lagi u. berdebar-debar rasanya bila memikirkan macam manala nak handle students dalam kelas dari melayari facebook untuk suka-suka...halahai.....staf pun susah nak handle,apalagi la students kolej komuniti.huhuhu...

Ada baiknya matlamat tu TAPI pelajar Kolej Komuniti banyak yang telah menyalahgunakan kemudahan yang telah diberikan.Berapa kerat sangat la yg alert dgn info dari pihak pengurusan tu..selebehnya chatting n surfing sajala...

Tuhan aja la yang tau betapa sakitnya hati dan rasa macam nak luku-luku,nak lipat-lipat dan nak sumpah seranah j budak-budak ni..tapi SABARRRRR je lah yang mampu aku buat. Budak dah besar..cakap lebeh-lebeh karang tarik muka 14 pulak....DUGAANNNNN..Agaknya macam ni la tutor FTSM(TH) dulu rasa bile dorg demo kat depan, aku kat belakang asik la dengan Friendster..ehh...tapi aku takderlah kurang ajar macam students aku sekarang..main friendster time tutor sibuk kat depan j..tutor datang jenguk, aku buat keje la...heheheh

Ya..aku tau masih ramai lagi di luar sana yang punya masalah, dugaan dan cabaran yang lagi hebat persis mengundang pengorbanan jiwa dan raga..aku faham masing-masing punya masalah yang tersendiri dalam melaksanakan tanggungjawab yang digalas. aku sendiri pun jarangggg sangat mengadu domba masalah dalam blog ni tapi kalini aku GERAMMMMM sangat-sangat....

KAMU-KAMU semua sudah berjaya membuat puan kamu masam mencuka pagi ni dengan sesi pembentangan yang entah hape-hape, hasil kerje yang tak siap dan lagi sadis..berfoya-foya dengan facebook while u didnt finish your homework because of FACEBOOK!!!OMG...mintak nyawa.......


ANGRY TEACHER in the class

No comments: