Sunday, October 17, 2010

Shopping lg

smlm kami (papa,mama,ammar n mamatok) shopping brg2 for bb lg. kalini mama g carik kain utk bedung bb lak. Time ammar dulu tkder pun bli kain bedung.just bedung ngan lampin ajer.tu pun skjp sgt bedung sbb ammar lahir bulan 3, hujan tkder lgsg, panas gilerrrr...ammar asik berpeluh n naik ruam j seluruh badannyer. lgpun tkder ilmu,yg ku tau bedung bb ngan lampin n selimut ajer. sbb tu lah kot asik terburai ajer time membedung tu....ekekekek

2,3 mggu lps aku duk godek2 website then ternampak lah kain bedung bb ni. sehelai reganya rm16. tergerak gk hati nak shopping online j. tp sabarkan dulu hati n blik rumah tnyer mamaku. mama ckp bli j lah kain n jht sdr.bukan ssh pun,just jht tepi j.nak cntik,ltklah piping. tp aku tatau jns kain tu cmner.mama ckp org dulu2 pnggil kain benang panas. skrg dh moden,org pnggil cotton flannel. so bile g kedai kain,aku sbut cotton flannel, promoter tu mcm blurr kjp. ekekekke...bile mama sbut kain benang panas, terus j amoi tu tau..hahahaha..byk giler pattern cotton flannel ni.cantik2 plk tu.naik juling bijik mata aku nih..itu nak,ini nak.hahahah

igtkan nak bli tuk 2 helai j sbb selimut ammar elok lg.n ssuai tuk bedung gak sbb jns flannel jgk. tp mama suh bli 3. bulan 12 kan musim hujan,kot2 lah nnti tk kering k...tk mahal pun kain tu. rm5 j semeter.so br rm15 tuk 3 helai bedung @ selimut.dh jimat sgt tu. tuk jht tepi lak,aku kasi j kt tok wan bb. setel..nk cntikkan lg,aku bli gak piping tuk sehelai bedung. 2 lg tu jht tepi j lah...variasi la org kata...ekekeke...

untuk kelahiran kalini, aku rs aku byk bli brg2 yg tk berapa penting la. mcm main2 j. brg2 penting amik j lah abang ammar punyer ye..ekekek..toiletries pun tk bli lg.itu bnder pling remeh. papa pun boleh blikan incase terluper bli smpai wktu bersalin.kapas, pampers, minyak bb pun tkder lg...hmmm....kne buat checklist la rsnyer ni..rs mcm tk byk nk dibeli tp ble dh buat list mcm byk la plk..hihihi...

dan yg paling penting, pump sudah dihantar servis.kt kltn tkder tmpt servis pump, so htr kt mamibabyalley j.2,3 bln lps terjumpa website ni, terus email ownernyer, Pn Nurul, then tnyer boleh tk hantar servis kt kedai dier wpun tk bli dgnnyer.seb baik Pn Nurul terima. Dpt tau psl kedai ni dr website Pn Farah Sarakids. Alhamdulillah..terlaksana hutang yg dah lama nk htr servis pump nih... harapnyer kalini production milk aku akan sekencang time menyusukan ammar dulu.then harapnyer lg boleh susukan bb lebih lama dari ammar...insyaallah dipermudahkan olehNya ..Amiinnn...

*esok ader appointment ngan doc pakar O&G HKB, hopefully everything will b ok..cuak gak nih...
**br perasan blog dh jrg upload gmbr.asik entry full with words j kan...boring boring..apa nak buat, kabel kamera ilang la plk...adesss

No comments: