Friday, February 5, 2010

biler dah makin lasak...

org kata anak laki2 lebih lasak dari anak pompuan...

Masa ammar msih kecik dlu,aku tk rs pun ammar bdk yg lasak. dier lebeh suker duk berkepit ngan aku dr explore bender2 di sekelilingnyer.maklumlah anak mama...masa byk dihabiskan bersama mama dari papa.so didikan pun byk dr ibu la kan sbb tu lah aku rs ammar tk lasak sgt compare to anak2 laki yg lain...aku tk bape nak melasakkan dier..hehehe

tp skrg ni ammar dh tunjuk belang.mmg semakin lasak. asik nak bangun n lps tangan j.bile dh bangun tu, bdan masih belum stabil tp tangan dh lps.lps tu mulalah tumbang sana,tumbang sni. awal2 dlu aku tkut gak kalo2 kepala terhantuk lantai or bnder2 yg keras. tp dah lama, dah biaser plk tgk dier jatuh.kalo dh jatuh tu, aku tggu tgk dier nangis k tak.kalo nangis,aku angkat n gosok2, tiup2 n pujuk skit2. tp kalo tk nangis,aku biarkan j...ekekeke...

smlm ms g amik ammar dr umah bb sitternyer, akak tu mtk maaf cpt2 kt aku sbb ammar jatuh n bibirnyer berdarah. gusi pun pecah darah.seb baik la gk giginye tk patah. terkejut aku tgk bibirnyer yg merah ,biru n ader putih2 mcm ulser tu. katanya ammar terjatuh time dier tgh sediakan ns ammar. dier bertatih dr satu kerusi k kerusi yg lain. aku tk marah pun.jnji dier bgtau. bile anak dh makin lasak gini, aku tau bukan senang nak pantau. takkan 24jam nak kepit dier j kn...dgn aku pn ammar jatuh gk... seb baik ammar masih nak menyusu wpun tgh skit2 gitu...aku tgk mcm tkder kesan pun sakit tu kt ammar..masih lg melasakkan diri explore ke sana sini..ekekek...

bgtau husband, dier siap gelak2 lg.katanyer biarlah ammar lasak2 skit...biasalah tu budak nk membesar. luka sana sini tu perkara biaser...hehehe...

1 comment:

ummikhayra said...

heheheh anak lasak?sekarang ko kene bersdia la ek.. :D takep2.. boleh punyer.. ammar kan kuat... mana gambar ammar? :)