Sunday, February 3, 2013

banyak lagi tak siap daaaaa


Semalam (Sabtu) adalah aktiviti rutin pergi melawat rumah yang masih belum siap tu.makin aku tgk,rasa macam makin banyak jer yang belum siap rumah ni.senak perut memikirkan duit nak menyiapkan rumah ni.entah cukup ke tak loan yang dibuat tu.kalo cukup syukur alhamdulillah tapi kalo tak cukup menggigil jugak memikirkan mana nak cekau duit ni..ekeke..in syaa allah ,mest ada jalan penyelesaian untuk sesuatu kerje yang baik kan..moga-moga dipermudahkan...amiinnn...


Datang melawat tapak, dorang ni la yang paling gembira..berlari sana-sini.mak ayah pulak yang risao sebab paku banyak yang mencacak...nauzubillah..mintak jauhkan dari perkara yang tak baik...


macam-macam lagak anak bujang n anak dara sorang ni..

Sebelum buat rumah dulu, tak pikir pun pasal nak beli kelengkapan rumah..asal rumah dah siap,dah cukup baik..tapi bile dah jadi ruper rumah,lain la plk jadinya..rasa macam nak semua sekali yang cantik ajer.orang tua dah mula skait kepala sebab takut duit tak cukup.ekekek...penangan rumah betul..itu belum lagi bab nak beli perabot.baru je duk pilih plaster ceiling, pintu dan tingkap.entah-entah naik rumah baru tanpa perabot baru.maklumlah poket dah kering habiskan kat barang-barang kasar rumah dulu..huhuhu...

Jom layan gambar rumah yang tak tau biler nak siap sepenuhnya ni..hehehe...

big boss melakukan aktiviti rutin beliau,iaitu QC kerje geng kemboja..muahaha

Rusuk kiri..ruang tamu


     belakang rumah

Itu jer gambar rumah yang sempat snap masa lawatan semalam...status sekarang tengah pasang plaster ceiling..tapi lupa nak snap..tunggulah minggu depan takpun esok, lusa (tunggu en somi balik dari kl) dulu..dier balik nanti konfirm ajak aku pergi melawat lagi sekali neh..hehehe

gambar-gambar di bawah adalah gambar-gambar permata hati kat rumah yang belum siap nih..hahahha


                               
Abang yang makin lasak


Adeq oh adeq...


 Adeq lagi...

*P/s:Azam tahun baru nak selalu update blog..hopefully sentiasa ada cerita yang nak diabadikan dan dikongsikan bersama....Kalo lama berdiam diri tu, maknanya takder cerita yang menarik la tu..hehehe




5 comments:

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...



ermm..cantek umeh ko...umah ko buat depan umah mama ko ke?

mama salmi said...

wah gile besaq rumah ko suzi...

Puan Salmi said...

Salam. Saya dah pindah blog baru. Blog lama dah deleted. Sudi2 lah follow di sini pula yer!

http://fizumie.blogspot.com

Love : Mamaa Aliff & Adam

suzie said...

nita:taklah..depan umah mama aku mana der space lg..aku buat sebelah umah kakak aku kt kg telok...kalo raya tahun ni sempat naik rumah baru,nanti dtg la ek..hehehe

suzie said...

salmi:takderlah besaq sgt mie...dlm gmbr j kot sbb nampak tggi tang beranda atas kot..jemput la dtg bercuti ke kelantan..nantiaku bwk ko melawat negeri tanah sekebun bunga nih..hehehe